zondag 16 augustus 2015

Buitenkunst!

Hoi! Sorry dat ik al een tijd niks meer heb gepost! De laptop waar ik normaal mijn blogberichten op maak was kapot en ik was een week op buitenkunst en ik ben een paar keer een dag weg geweest. Gelukkig komen er vandaag gewoon 2 blogberichten! Feestje tralalala!
Ja, vandaag is het zondag en dat betekent de enige echte laatste dag van de vakantie voor de mensen die in noord wonen! Gelukkig hoef ik donderdag pas weer naar school maar veel mensen beginnen al eerder. Wat heb ik de laatste twee weken gedaan? Ik ben een week naar buitenkunst geweest, kun je verliefd worden op een creatieve week/festival/camping/....? Wauw, dat was echt een geweldige week! Wat is buitenkunst? Je volgt een week lang in de bossen in Drenthe elke dag workshops op het gebied van theater, muziek, beeldend, dans en schrijven. Je kampeert met zo'n 400 mensen op een terrein, gaat elke dag naar een superleuke workshop, ontmoet fantastische mensen, kijkt naar geweldige presentaties en treed zelf ook op! Voor meer info moet je maar even op de website van buitenkunst kijken, klik hier. Ik heb zelf vooral theater en muziekworkshops gevolgd. Niet dat andere workshops niet leuk waren, maar als je per dag uit 15 verschillende dingen kunt kiezen doe je toch nooit hetzelfde, het programma is elke dag anders. Wat ik onder andere heb gedaan is: 'Geen dag zonder Bach'; op basis van muziek van Bach nieuwe stukken maken, wij hebben bijvoorbeeld een raggae nummer gemaakt van een stuk van Bach. 'En we gaan nog niet naar huis'; een mix van theater en muziek waar we een groot toneelstuk hebben gemaakt over een koor dat 25 jaar bestaat en een weekend weg gaat. 'Aan tafel'; Een theaterworkshop waarbij je in tweetallen een Griekse tragedie moest uitwerken met behulp van een tafel tot een mini-voorstelling. 'Het regen-wind-stormkoor': Met behulp van je stem en lichaam regen, wind en storm nadoen en daarmee een compositie maken. Blablabla, nog veel meer dingen gedaan, maar ik ga niet alles opnoemen.
Ik heb niet veel foto's gemaakt, Charlotte (die ook mee was) wel, dus kan ik toch wat dingen laten zien!


Op het kampeerveld 



Helemaal waar! Op buitenkunst kun je zijn wie je bent, zonder dat je raar wordt aangekeken of weet ik veel wat!



We hebben één dag regen gehad, het was toen ook meteen heel erg nat!



Onze stoel ging kapot, uiteindelijk heeft niemand hem gerepareerd maar we konden er wel een lenen van de buurvrouw



De workshop waarbij we een Griekse tragedie moesten gebruiken voor een toneelstuk is tot dit uitgekomen. We hebben Orpeus en Euridice uitgewerkt en onder de tafel was de onderwereld en op de tafel speelden we scènes uit. Het was superleuk!



'Het meertje'





Verschillende presentaties van workshops, ik heb aan deze drie niet meegedaan.


Lijkt je dit leuk en denk je dat je ook naar buitenkunst gaat? Ik ga volgend jaar zowiezo weer, misschien kom ik je dan wel tegen!

1 opmerking:

  1. Het was zo geweldig, ben echt verliefd geworden! Gelukkig kan ik me weer verheugen op volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen