woensdag 19 augustus 2015

Agenda pimpen

Hoooi! Mwehh, morgen moet ik weer naar school :-( En er bestaat geen school zonder schoolagenda. Ik ga dan ook altijd al ver voor het nieuwe schooljaar op zoek naar een leuke agenda, dit jaar dus ook, maar ik heb NIKS LEUKS gezien. Tenminste, ik wou niet de agenda van hetzelfde merk als vorig jaar, en ik wou een agenda hebben die vanaf augustus begint (ze hebben hele leuke 16-maand agenda's, maar die beginnen pas in september en de eerste weken zonder agenda leven is ook niet zo fijn). Niks voldeed dus aan mijn eisen, en ik vond alle agenda's gewoon zo saai, roze/meisjemeisje (niks tegen meisjemeisjedingen maaar die agenda's vond ik allemaal niet zo), pastelkleurig (ik ben niet zo'n fan van pastel) of er was wel iets anders stoms.
De OPLOSSING: ga naar de Hema of V&D of waar dan ook en koop gewoon een kale, lege (wel met dagen en lijntjes, hoor), saaie agenda en pimp hem op (net als het woord 'knutselen' heb ik ook een hekel aan het woord 'pimpen', maar ik weet nu niet zo snel een ander geschikt woord (oppeppen, verfrissen, versieren, aankleden, onsaaimaken, blablabla))! Ik heb bij de Hema een bruine agenda gekocht van 4 euro (de prijs van zo'n saaie agenda zit dan wel weer lekker mee), en ben die dus gaan 'pimpen' (grrr).
Ik heb nu de pagina's van alle weken tot aan de kerstvakantie 'gepimpt', op een paar na, die mogen vriendinnen 'oppimpen'. Het is veel werk, maar ook leuk werk. Naast de pagina's heb ik ook de voorkant 'gepimpt' en het saaie grijze koordje vervangen door twee vrolijke bandjes.
Ik heb op internet nog wel gezocht naar het pimpen van agenda's aan de binnenkant, maar daar weinig gevonden. Misschien brengt dit je op leuke ideeën!




Laten we maar meteen even beginnen met mijn fantàstische rooster met bijna geen blokuren en lekker korte dagen (ahum). Nu weten jullie ook meteen wat voor vakken ik heb. Handvaardigheid is mijn extra vak maar nog niet ingeroosterd, dus dat komt er ook nog bij! 






Het nadeel van de agenda van de Hema is dat de pagina's erg dun zijn, Als je dus stempelt of iets met stift doet drukt het door op de volgende pagina.







Het tweede nadeel aan deze agenda is dat er maar 2 pagina's voor notities inzitten. Niet dat ik al mijn notities maak in mijn agenda maar 2 pagina's vind ik toch wel erg weinig. Ik heb er zelf dus nog een aantal bij geplakt.



Wat voor agenda heb jij? En heb jij je agenda ook gepimpt? Sorry voor de hoeveelheid haakjes en de pimp-haat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten