zondag 16 augustus 2015

Matisse en de Parade

Hoi! Zoals beloofd een tweede blogbericht voor vandaag! Ik ben gisteren met mijn familie naar Amsterdam geweest (klik hier voor een eerdere keer in Amsterdam). Dit keer eerst naar het Stedelijk Museum geweest, even in bij het café van het museum wat gedronken (hele lekkere ijsthee), en in het museum was een tentoonstelling van de kunstenaar Matisse. Er stond een ontzettend lange rij (ook als je van tevoren al kaartjes had gekocht voor een bepaalde tijd) en binnen was het ook ontzettend druk. De tentoonstelling is alleen vandaag nog te zien, vandaar de drukte gisteren. Henri Matisse (1869-1954) groeide op in Frankrijk, en begon daar met schilderlessen. Hij werd door veel mensen geïnspireerd, daarom hingen in het museum naast zijn schilderij ook schilderijen van andere kunstenaars die hem geïnspireerd hadden. Op zich vond ik het schilderwerk van Matisse mooi, maar niet heel bijzonder. Toen Matisse niet meer kon schilderen is hij begonnen met papierknipsels, niet petietepeteuterig maar behoorlijk grof en op heel groot formaat. Zijn knipselkunstwerken vond ik wel heel erg mooi.
Na de tentoonstelling even geluncht in het Vondelpark (daar was ik nog nooit geweest), en toen zijn we naar De Parade geweest. dat was ook ontzettend leuk. Het hele terrein staat vol met tenten waar voorstellingen worden gegeven, er zijn allemaal eettentjes en het was gewoon erg gezellig. Echt een aanrader qua theaterfestival.
Foto's!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten