woensdag 1 juli 2015

Bessen

Hai! Heet weer vandaag, maar ik vind het lekker. Ik heb net samen met mijn vader de kruisbessenstruik leeggehaald omdat alle bessen rijp zijn. Bijna alle bessenstruiken hebben rijpe bessen: Rode bessen, zwarte bessen, kruisbessen en frambozen. Allemaal erg lekker, de rode bessen gebruiken we voor op taarten, van de zwarte en kruis bessen maken we jam en de frambozen eten we gewoon wanneer we langs de struik lopen en zin hebben in een framboos. De rode bessen zijn al geplukt en daar heeft mijn vader net taart van gemaakt. We hebben net zo'n 800 kruisbessen bewerkt (het puntje en steeltje eraf gehaald), en daar kunnen we nu jam van maken. In totaal wordt dat waarschijnlijk 3 kilo jam want we hadden 2 kilo bessen.
Foto's!









1 opmerking:

  1. Ziet er erg leuk en gezellig uit, mag ik langs komen voor een stukje taart?

    BeantwoordenVerwijderen