zaterdag 28 december 2013

Crumble

Mmmm! Ik heb net mijn stuk crumble op! Wat is dat lekker zeg! Mijn moeder had nog wat diepvriesvruchten in de vriezer liggen, dus dat was mijn kans. Het is erg makkelijk om te maken, eet smakelijk!

Ingrediƫnten (voor ongeveer 4 personen, dan heb je grote stukken. Op de foto's heb ik de helft gebruikt):

- 225 gram bloem
- 115 gram boter
- 100 gram + 3 eetlepels suiker
- ienimienie beetje zout
- 450 gram vruchten
- evt. slagroom of ander roompje voor erop.

- ovenschaal
- weegschaal
- oven
- mengkom


Ten eerste: De vruchten maken geen bal uit. Wil je een beetje zomers, kies dan voor rode vruchten (bessen, bramen, aardbeien). Zelf gebruik ik van die diepvriesvruchten van de Appie Happie, maar je kunt ook vers fruit nemen. Misschien iets van appel, peer en kaneel voor een appeltaart effect. Kies zelf maar uit!
1. Meng bloem, boter, suiker en zout in een beslagkom tot een soort fijne broodkruimels.
2. Gooi de vruchten onder in de schaal
3. Verdeel de kruimels over de vruchten, zodat het een vlak geval wordt
4. Stop de crumble in een met 200 graden voorverwarmde oven, en haal de crumble en na ongeveer 25 minuten uit. Let goed op wat je oven doet (die van mij doet raar), en zorg er gewoon voor dat de kruimels lichtbruin zijn gekleurd.
5. Haal uit de oven, laat afkoelen en serveer evt. met slagroom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten