zaterdag 14 december 2013

Microkredietbonbons

Ik ben goed bezig!!! We moeten op school voor economie een microkredietproject doen. Dat houdt in dat we 2,50 per persoon krijgen, en daarvan spullen moeten kopen om iets te maken/organiseren. Die opbrengst gaat dan (min de lening en deel voor jezelf) naar een project in Burkina Faso (zie de website bij de links). Van het geld bouwen ze daar nieuwe scholen en waterputten e.d.
Maar goed, ik ben dus vandaag samen met Lisa bonbons gaan maken. Eerst chocola gekocht, en toen 63 (!) bonbons gemaakt. Nu gaan we de deuren langs met een aantal bonbons en een lijst waarop mensen kunnen schrijven wat ze willen hebben. En dan begint het echte werk! We willen minimaal 100 euro ophalen, dus tijd voor actie.
Als tweede project zijn we van plan om kaarsen te maken. Dat betekent dus dat we heel veel oude kaarsen nodig hebben om weer nieuwe van te maken. Heb jij thuis nog een enorme berg kaarsen staan, en doe je er niks mee, of gooi je ze toch weg? Mail me dan via: bloemenzoblog@gmail.com , en misschien kom ik ze dan ophalen, of kun je ze komen brengen.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de bonbons. Heb je interesse in iets lekkers (of gewoon honger en zin in chocola) of wil je iets goeds doen voor een mooi doel? Mail me dan voor meer info (hetzelfde adres).
Nu de fotooooooos







1 opmerking:

  1. Wow, wat zien ze er goed uit!!! Echt super mooi.
    Welke variaties heb je allemaal. Dan kan ik bedenken of en wat ik wil kopen.
    XXX Charlotte
    Ps.
    Misschien kunnen jij en Lisa nog een keer heel wat maken, en voor/na het kerstconcert verkopen

    BeantwoordenVerwijderen