zondag 25 september 2016

Patroonstempel

Hoi! Elk jaar laat ik aan het begin van het schooljaar mijn boeken en schriften zien, maar dat heb ik nu nog helemaal niet gedaan, dus bij deze. Ik had best veel boeken op school liggen en dit jaar hoef ik ook veel boeken niet te kaften dus het is wat minder spectaculair. Ik laat dus ook maar een patroon zien.
Ik kwam op pinterest foto's tegen van stempels met een stuk patroon erop waarmee je een soort tegeltjespatroon kon maken. Dat wou ik zelf ook uitproberen, en het is wel aardig gelukt. Het kan nog wat minder scheef en preciezer maar het effect is leuk!
Het bruine schrift (en kaftpapier) heb ik bestempeld met rode inkt van een stempelkussen. Omdat ik geen witte inkt heb heb ik het zwarte schrift bestempeld met verf. Daarvoor heb ik een oud stempelkussen helemaal schoongemaakt zodat er geen inkt meer in zit. Met een kwast dep ik de witte verf dan in het lege kussen en dan heb je een wit stempelkussen. Dit kun je ook doen met andere kleuren en bijvoorbeeld textielverf.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten